Tse’den Aygaz’a “Müşteri Dostu Marka ve Müşteri Dostu Kuruluş” Belgesi

 

İstanbul, 15 Haziran 2013 – Kaliteli hizmet anlayışı ve güvenilirliğiyle milyonlarca ailenin tercihi olan Aygaz, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından gerçekleştirilen inceleme ve denetimler sonucunda “Müşteri Dostu Marka ve Müşteri Dostu Kuruluş” olarak belgelendirilmeye hak kazandı.

TSE tarafından gerçekleştirilen denetim sürecinde; Aygaz tüm tesisleriyle birlikte Türkiye’de bu belgeyi almaya hak kazanan ilk şirket oldu. 14 Haziran Cuma günü Aygaz Genel Müdürlük’te gerçekleştirilen törene TSE Başkanı Hulusi Şentürk ve Aygaz Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu katıldı.

Müşteri Dostu Kuruluş Belgelendirme denetimleri TSE tarafından, Aygaz’ın; Aliağa, Işıkkent, Ankara, Kırıkkale, Eskişehir, Safranbolu, Diyarbakır, Isparta, Dörtyol, Samsun, Ambarlı, Yarımca ve Lüleburgaz dolum tesislerinde gerçekleştirildi. 16 Nisan-8 Mayıs tarihleri arasındaki denetimlerde kriterler şöyle sıralandı: Hizmet Yeterlilik Belgesi, Müşteri memnuniyeti politikası, müşteri memnuniyeti ile ilgili hedefler, organizasyon yapısı, insan kaynakları uygulamaları, çalışma ortamları, eğitimler, çağrı merkezi uygulamaları, memnuniyet ölçümleri, sosyal sorumluluk projeleri, kurumsal kimlik, hukuki işlemler ve yasal şartlar, acil durum planları, bilgi teknolojileri uygulamaları, gizlilik ve ulaşılabilirlik.

Törende konuşma yapan TSE Başkanı Hulusi Şentürk TSE olarak Müşteri Dostu Marka, Müşteri Dostu Kuruluş belgelendirmesiyle bir ilki gerçekleştirdiklerini, bu markalaşmanın tamamının TSE’nin ürünü olduğunu belirterek sözlerine şöyle devam etti:

“Bu modeli geçen sene EOQ’ya (The European Organization for Quality) önerdik ve çok beğenildi. Umarım çok yakın bir zamanda patenti bize ait olan ‘Müşteri Dostu Marka’nın Avrupa’nın en itibarlı belgelendirme kuruluşları tarafından verileceği bir süreci de yaşayacağız. Bu bizim için de bir ilk. TSE de ilk defa uluslararası bir markayı kendisi geliştirdi. Müşteri dostu markanın denetimi ve kriterleri çok ağır. Mevzuatta aranan kriterlerin en az iki katı kriter aranıyor burada. Bu belgeyi ancak süreç ve uygulamalarıyla öne çıkan kuruluşlar hak edebilir. Müşteri yönetimi ve müşteri algısına verdiği önemden dolayı ve bu konuda ortaya koyduğu performanstan dolayı Aygaz’ı tebrik ediyorum. Türkiye küresel bir güç olacaksa küresel markalara ihtiyacı var. Küresel markalar da Aygaz gibi kuruluşların çalışmalarıyla ortaya çıkacak.















Kalite bisiklet sürmek gibidir, geri gidemez ve duramazsınız. Sürekli pedal çevirmek gerekir. Markalaşma da böyledir. Sürekli bir öncekinden daha iyi olmayı gerektirir. Bu, markanın kendi başarısıdır. Dolayısıyla burada teşekkürü hak eden Aygaz’ın değerli çalışanlarıdır. Aygaz’a ve çalışanlarına teşekkür ediyorum.”

“Müşteri Dostu Marka ve Müşteri Dostu Kuruluş” belgelendirmesiyle ilgili olarak değerlendirmede bulunan Aygaz Genel Müdürü ise şöyle konuştu:

“Kaliteli hizmet anlayışı ve güvenilirliğiyle yarım asırdan fazla bir süredir tüketiciler tarafından en çok tercih edilen markamız için, Türk Standartları Enstitüsü’nün bu belgesi son derece değerli… Söz konusu belgelendirme Türkiye’de bir ilk olma niteliğinde... Belirtilen kriterleri yerine getiren ve belgelendirilmeye hak kazanan bir marka olarak sürece öncülük etmekten memnuniyet duyuyoruz. Hem kendi sektörümüz, hem de diğer sektörlerin gelişimi ve iş süreçlerinde standardizasyon sağlanması açısından bu çabayı heyecanla destekliyoruz. Layık görüldüğümüz ödül ve belgeler tüketiciye sunduğumuz ürün ve hizmetleri daha da geliştirmemizde bizlere büyük güç veriyor.”